torsdag 19 augusti 2010

Boxer SM

Eftersom jag är så dålig på att blogga så har förstås massor hänt sedan sist. Största händelsen som gått av stapeln är ändå Boxer Sm! Förra året fick Miso och jag ställa in vår resa till SM pga Bella var dålig men i år blev det av och vi slog på stort och tävlade dessutom båda två! Vi kom fram till Vårgårda vid lunchtid och kunde ta det lite lugnt innan lydnaden började, men jösses så stressad jag blev ändå. Jag är lite konstig med det i vanliga fall, jag blir inte nervös när jag tävlar men på SM blev jag faktiskt det. Givetvis avspeglade det sig på Mollan, hon är ytterst känslig på mina signaler. Hon gjorde ändå en jätte bra insats med tanke på mitt beteende, vi skrapade ihop 149 p och en 4.e placering i klassen. Jag är inte nöjd med mig själv men jag är nöjd med henne och som vanligt hade vi roligt, hon är så go så jag kan liksom inte låta bli att skratta. SOm när hon gjorde ett kanon ställande på mitt ligg kommando. Sygngt, men noll poäng haha! Hon tittade på mig precis som att hon ville säga, sorry matte det blev visst lite fel. Skit i det! Det kommer fler tävlingar!


Här kommer poängen
Linförighet 7,5
Läggande 0
Inkallning 9
Ställande 6
Apport 8
Hopp 9
Helhet 8
Största höjdpunkten var ändå att titta på alla duktiga bruksekipage från lägre och upp till eliten. Mycket inspirerande!
Sen ställde jag även ut Mollan på söndagen, hon blev placerad som reserv i sin klass. Lilla skiten!





Snälla Jenny med Yatzi tog bilder på oss på utställningen.

1 kommentar:

  1. Oj det blev ju en bra lydnads placering också vi är stolta o över er prestation och gläds med er vi önskar er verkligen lycka till med fortsatt tävlande kram Ann-Britt

    SvaraRadera