tisdag 24 mars 2009

fortfarande inlagd

Vi har inte fått hem vår lilla gris än, på djursjukhuset har man kämpat med att ställa en diagnos men inte lyckats under dagen. Hon har ingen infektion, bra blodvärden, ultraljud på buk och bröstkorg ser bra ut. Ja jag kommer knappt i håg vad veterinären sa, jag blev inte lugnad för faktum kvarstår att Enzo mår dåligt. Hon äter och dricker tydligen bra men är slö och går väldigt försiktigt vilket tyder på smärta. Nu har de satt henne på kortison så får vi se om hon svarar på det till i morgon. I morgon ska hon sövas och hela ryggraden ska röntgas för att se att hon inte har tex diskbråck. Jag saknar henne ofantligt mycket, Pernilla är inte hel utan sin boxersson. Jesper är ju i Oskarshamn och jobbar så det är egentligen ännu tuffare för honom för han har ju en sådan distans, han är jätte ledsen han med. Hon är oss väldigt kär den besvärlige loppan. Tur att jag har Mollerimollan som sysselsätter mig.

1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt och att inte få en diagnos, tänker på er/ Malin och Chuck

    SvaraRadera