onsdag 25 mars 2009

Enzo hemma igen

Nu har hon kommit hem igen, det känns skönt att ha henne här i närheten även om de egentligen fortfarande inte är riktigt säkra på varför hon blev dålig. Nu väntar vi på svar från test för fästingburnas jukdomar, hon ska få kortison i 14 dagar och sen blir det sjukgymnasitik. Veterinären tror att det är flera olika faktorer som tillsammans gjort att smärtan i ryggen blivit så stor så nu håller vi tummarna för att hon med hjälp av sjukgymnastik ska bli bättre. Skönt i alla fall att de kunde utesluta en massa sjukdomar. Nu har jag en trött och lite tagen hjälte här hemma, hon har varit sövd i dag eftersom de skulle röntga ryggraden så hon är väldigt trött. Det är jag med, men jag pustar i alla fall ut lite nu när hon kommit hem igen. Jag blev glad att se henne men frågan är om inte Molly blev ännu gladare, Molly har inte velat äta, inte leka som vanligt och inte tugga på sina ben som annars är så himla poppis. Jag trodde att det var löpet men nu visade det sig att det nog berodde på Enzos frånvaro och förmodligen min oro. Molly har sprungit runt och visat Enzo alla leksaker som finns i huset, precis som att hon vill berätta att allt finns kvar. Lilla grisen.

6 kommentarer:

  1. Vi är så glada för er o Enzoz skull nu hoppas vi verkligen det bara går uppåt igen
    o lilla Molly som saknat sin storsyster man blir riktigt rörd Kram på er alla från oss i Löberöd / Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att hon är hemma igen.
    Hon blir snart sig själv igen :)

    Kramar
    Geornette

    SvaraRadera
  3. Vad skönt =)
    KRAM från Åsa å Wilma som varit oroliga för goa Enzo.

    SvaraRadera
  4. Men fy vilken jobbig tid ni haft! Skönt att hon är hemma igen. Många kramar!

    SvaraRadera
  5. Så skönt att Enzogrisen är hemma igen!

    Kram från oss!

    SvaraRadera
  6. Stackars lilla Enzo. Vi håller tummarna stenhårt för att allt ordnar sig. Isa skickar er en blöt puss.

    SvaraRadera