söndag 29 maj 2011

Mollys korning

Snälla uppfödarn tog foton på mentaltestet

Sociala gubben var mycket intressant.

Figurerna brydde sig Molly inte om, full fart till matte. Ser ni henne?

Full fart ut efter bytet, men själva bytet var inte särskilt intressant sedan.


I dag har vi varit i Ronneby för Mollans mentaltest. Jag var superglad att vi kom med i Ronneby, längre fram i sommar tycker jag att det blir för varmt, sen ska hon löpa och sen är det vinter. Då hade jag bara haft våren på mig att hitta ett MT sen hade hon ju hunit bli 4 år. I dag ringde klockan 04.00, jag hade nämligen bett om att få gå först för att jag var rädd att det skulle bli varmt. I dag hade vi ju inte precis någon värme men jag är ändå glad att jag kom först, det var redan betydligt varmare när hund nr 2 gick ut. Snälla Miso följde med mig som resesällskap, det tar ändå mer än 2 timmar att köra till Ronneby. Miso filmade också så det kommer lite filmer till bloggen inom kort. Även uppfödarna Ann-Britt och Hasse körde upp för att titta på Mollan, helt otroligt engagerat av dem. Det var ju jätte tidigt, uppskattar det mycket. Molly betedde sig ungeför som jag trodde att hon skulle, generellt var hon mycket bättre på att "ladda om" än jag trott och dessutom hade hon mer skärpa än jag trodde. Annars som vanligt! Domarna tyckte att hon var en mycket trevlig och balanserad tik med mycket motor och det håller jag ju förstås med om. Jag fick också bedömningen att hon inte behöver klänga på mig utan att en liten bekräftelse räcker sen är hon säker och klarar sig vidare själv, det har jag inte tänkt på tidigare men nu när jag tänker på det så är hon faktiskt likadan när vi tävlar. Inget vidare behov av belöning precis. Konstig hund haha! Resultatet blev 460 p vilket jag tycker är kanon, duttig Molly!

2 kommentarer:

  1. Grattis igen ! ja och domarna var ju inte vilka som helst Roland Sjösten är ju ett verkligt proffs o Ingrid har ju hållt på i många år och dom förklarar vettigt tävlingsledarna var ju helt förälskad i Molly och ja kan man vara något annat! Som sagt Radarparet slog till i Ronneby Kram o lycka till i fortsättningen

    SvaraRadera
  2. Super stort grattis från syrran o Woogieboxflocken!!

    SvaraRadera