fredag 6 maj 2011

liten rapport från oss



Bloggandet har liksom kommit av sig men jag tänkte försöka komma i gång igen, jag tycker ju själv att det är jätte roligt att läsa alla andras bloggar.

Helgen som gick spenderade vi tillsammans med Åsa, Miso coh Anna och alla våra 7 boxrar i Svensköpstrakten på ett miniläger. Vi körde lydnad, uppletande och spår och alla hundar visade verkligen framtassarna. Riktigt kul är det när man får följa träningskompisarnas hundars utveckling också, tyckte verkligen att mycket hade hänt sedan sist. Sen hade vi förstås hur roligt som helst med massor av snack, tror inte det finns många som kan snacka så mycket som vi gör när vi ses ha ha och sen Annas fantastiskt goda mat som hon alltid skämmer bort oss med. 3 trötta däckade i soffán när vi kom hem på söndagen och jag fick med mig massor med inspiration! Både Enzo och Molly var på sitt bästa humör hela helgen och verkade gilla att vi är på gång igen!

I onsdags åkte jag en sväng till Malmö för skotträning men deras pistol var på lagning så det blev bara en kort visit. I går var det dags för tjejernas årliga vaccination på djursjukhuset och vi bjöds på en gratis tandstatuskoll också. Ingen rolig info jag fick om Enzos tänder, djursjukvårdaren tyckte absolut att hon skulle sövas och att tandsten ska skrapas osv, det blir ingenting med det. Jag är mycket restriktiv med att söva henne och hon verkar inte lida det minsta, äter som vanligt och tuggar gärna på tuggben. Jag får prata med min vanliga veterinär om hur jag ska göra. Mollans tänder var alldeles vita och fina, men jag fick min en liten knäpp på näsan för att jag slarvat med att borsta deras tänder. Usch så dåligt samvete jag fick, nu ska det bli ändring på det.

I dag är det fredag och jag är fullständigt slut efter en mycket körig vecka, landade en liten sväng på klubben lite senare i kväll och Miso var super snäll och kom bort och hjälpte mig lite med bland annat krypet. Det är ju snart dags för start i lägre igen......

1 kommentar:

  1. Bony fick ju dragit ut två tänder som var sönder antagligen pga kamplekar (enl vet.)Min undran är hur fasen ser alla IPOhundar ut i munnen? skönt att allt fungera bra på ert läger tänker på er när det är dags har du hört något från Ronneby? Krma ANn-Britt

    SvaraRadera