lördag 13 februari 2010

lördag

Äntligen helg, jag har inte längtat efter helg så mycket som ja gjorde denna veckan på många år. Jag trivs jättebra med mitt jobb men denna veckan har varit tuff av olika anledningar. Perfekt då att Jesper och jag ska åka på spa i morgon till på måndag och koppla av. Snällaste miso passar hundarna, ganska bra att ha henne som granne faktiskt! I dag har vi varit ute och busat i den mjuka fina snön, det gillar 3 av 4. Enzo går helst på stigen haha! I morse upptäckte vi att något hänt med Mollys öga, hon blinkar och blinkar och verkar allmänt störd i ögat. Kanske har hon fått in något skräp i ögat eller så har hornhinnan rispats. Jag hann med att ringa upp 3 experter och rådfråga unde förmiddagen, ett tag tänkte jag att hon kanske fått en hjärnblödning, nej men alltså jag är inte nojjig och har absolut inte katastroftänkande hehehe! Tack i alla fall för att jag får ringa och fråga alla goa Boxervänner! Nu blir det till att "skölja" ögat i dag och i morgon och på måndag ska vi till veterinären och kolla. Det går nog bra får vi hoppas. Vi har tränat kryp inomhus och så kört bara själva gripandet av apporten med Mollan, klickern funkar kanon då. Nu skopar hon upp den fint, annars inget klick. Jädrar alltså hon är snabb i sin lilla boxerhjärna den hunden. Kopplar på en sekund, synd bara att hennes matte har bomull mellan öronen ibland. I dag fick jag veta att apppelltävlingen som vi var anmälda till blivit framflyttad till 13 mars pga snön. Synd för nu kan vi inte tävla, 13 mars är jag ju på Boxerfullmäktige men det komemr väl fler tillfällen får vi hoppas.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med spa! Hoppas det bara är lite skräp i ögat, förstår att du blir orolig.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det inte är nåt allvarligt med lilla ögat.
    Har också anmält till appell, vad synd att er blev flyttad... Men det kommer ju fler som sagt. Här uppe blir det i maj för vår del. Förhoppningsvis har väl snön försvunnit då... hahahaha

    SvaraRadera