torsdag 25 februari 2010

funderingar

I dag har vi töväder i Skåne! I vanliga fall är detta mitt absoluta hatväder men i år välkomnar jag verkligen slasket eftersom det betyder att vi kanske äntligen blir av med all snö och så kan våren titta fram. Vi längtar så mycket efter lite vår, barmark och solsken! Jag funderar över om jag behöver revidera träningsmålen för året? Vi ligger liksom lite efter, Molly skulle vara uppflyttad och redo för start i Lägre till Boxer-SM och Enzo ska må bra, ha roligt och hon och jag ska hitta ett bra sätt att träna på skoj. Vi får se, på söndag ska vi ju träna på riktigt för första gången på jätte länge, ska bli spännade och mycket roligt att träffa hela boxergänget! Jag undrar hur det ska gå för Enzo med tanke på att hon kommer tycka att hon är i himmelriket i ridhuset, där finns ju förstås en massa hästskit vilket enligt Enzo är the shit haha! Jag tror banne mig att hon är den hungrigaste hunden i hela världen och att hon skulle sälja både mig och J utan att blinka för en hög med hästskit, ni som inte tror mig har nog aldrig haft en hund som går på kortison. My god säger jag bara, hon är besatt. Hoppas det går över för ingen och inget går säkert för soptunnan Enzo. Lilla gullungen jag älskar henne verkligen!

I övrigt så har jag gått back to basics med Mollan på promenaderna, hon tränas i att gå fint vid sidan trots att vi går förbi lekkompisarnas trädgård eller absoluta hatobjekten (två terriers som MOlly gärna vill döda) Ja vad ska man säga, trodde vi skulle vara förbi denna period men tydligen så är det så att om matten slarvar så passar boxern på, hrm är det någon som känner igen det?

1 kommentar:

  1. Vi hoppas verkligen att alla dina mål kommer att besannas och vi vet hur sådana dame rsom Molly är som inte gillar terriers ! Lycka till med träningen Kramisar gänget i Löberöd mest mamma Lackie som är som en ängel med andra hundar undantaget från regeln !!

    SvaraRadera