torsdag 4 februari 2010

en liten uppdatering

Det har inte blivit mycket bloggande på sistone och största anledningen är att det just nu inte händer mycket i det boxerssonska hemmet, en ofrivillig vintervila kan man kanske kalla det. Tror inte vi har haft en så kall och snöig vinter i skåne på många många år. Jag tycker egentligen att det är mysigt men nu börjar jag bli trött på att köra fast i snön och på att inte kunna träna hundarna. I helgen hade jag anmält mig och Molly till vår första appell och vi kom med men jag har lämnat återbud eftersom vi har vårt årsmöte med Boxerklubben, det hade jag glömt när jag anmälde mig men med facit i handen så känns det ganska bra att inte debutera i detta väder. Jag vet att många anser att hunden ska utföra momenten likadant oavsett väder men jag tillhör inte den skara som tänker tvinga min hund att ligga plats i snö, Boxrar har faktiskt inte mycket päls på magen och boxermattar är allmänt kända för att vara hönsiga haha! Vi är anmälda till fler tävlingar så förhoppningsvis ska vi komma med på någon.


Vi längtar till sommaren!


























2 kommentarer:

  1. Vem längtar inte efter sommaren!!! Guess Who?

    Lite hjälp dom i mitten av Skåne

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det var länge sen jag kikade in här. Mååånga härliga bilder på båda dina hundar. Älskar den med Enzo o snöbollen på huv'et ;o)
    Tycker du gjorde rätt som avstod apellen - mina hundar gillar inte heller vissa moment i kyla eller när det är blött. Hundarna ska ju tycka att det är kul att träna & tävla, eller hur? Det går fler tåg till våren.

    MVH Malin & Terroristerna

    SvaraRadera