torsdag 26 november 2009

Snart helg!



Nu var det ju längesen jag bloggade, tiden har helt enkelt inte funnits men vi har hittat på massor sista veckan. i helgen åkte vi till Ann i Yngsjö och spårade tillsammans med Anna&Norton och Åsa &Wilma. Ann var snäll och bistod med både korvgrillning, valptitt och spårläggning. Vilken service. Tur att alla valpar var sålda för annars hade vi nog tagit med oss varsin hem haha! I går var Molly och jag på ett litet gästspel i Annas spårgrupp i Malmö, Mollan var som vanligt taggad till tusen. Hon är som en tickande bomb när hon är på det humöret och när det är lite kallt ute, dessutom ny plats. Jag har mina rutiner för att få henne i rätt sinnesstämning och för att hon ska förstå vad jag vill. Förberredelser som jag alltid kör både när det gäller lydnad, spår och uppletande och dessa ruckar jag inte på. Någon gång har slarvat och då blir det pannkaka så nu är jag noga. Så i går började jag med att ta ut henne på planen och körde kontaktövningar med klicker, det krävs så lite för att få hennes fulla fokus men hoppar jag över dessa övningar så blir det faktiskt platt fall. Det är en härlig känsla när man hittar rätt på det viset! Så just nu känns allt i träningen super roligt, förutom snålblåsten regnet och mörkret förstås......








1 kommentar:

  1. Hej svejs! Önskar er en trevlig helg och första advent! Vad inspirerande att läsa om er träning!

    Ha det så bra!
    Kicki

    SvaraRadera