tisdag 3 november 2009

Helgen går för fort

Redan tisdag igen, helgen susar förbi alldeles för fort. Denna helg åkte jag tillsammans med boxermatten Miso till Ystad Saltsjöbads spa för en hundfri och problemfri tillvaro i lugn och ro. Det var jätte skönt, vi gick runt i sakta mak med stora frotterockar hela helgen haha! Underbart är verkligen rätt ord för att beskriva spaupplevelsen, med masserade nackar, slät hy och bebismjuka fötter åkte vi hem igen. Det får vi nog göra om snart igen! Så det blev inte mycket hundträning för tjejerna i helgen men i går åkte jag till klubben efter jobbet tillsammans med båda dogsen. Jag hade bestämt mig för att verkligen ta tag i framförgåendet med Molly, hua det är verkligen ett jobbigt moment. När man tror att hunden fattat så ser den helt plötsligt ut som ett frågetecken på kommandot före. I går gick det kanon och nu ska jag bara nöta detta moment, skam den som ger sig. Molly var på sitt underbaraste humör och då finns det inte mycket som är mer upplyftande än att träna med henne. Provade även ett nytt grepp på hoppet, jag har haft problem att få ut henne ordentligt och rakt men i går gick det super. Enzo tränade på fjärren och rutan, hon är så söt när hon studsar in i rutan och slänger sig om i luften. Ibland blir jag ledsen när jag tänker på att jag nog aldrig kommer kunna tävla med henne, men hon kan ju träna för skojs skull ändå. Snart ska jag köra en träningstävling med MOlly, det ska bli kul att få ett kvitto på vad som sitter och vad vi behöver fila på.

1 kommentar:

  1. Hej Pernilla! Kanske en dum fråga, men varför ansöker du inte om tävlingsdispens hos Skk?
    Spa låter ju inte fel... är inte lite avundsjuk!!! =)

    SvaraRadera