fredag 27 november 2009

fredagsmyyyyyys

Det är många som tycker jag är knäpp som åker till en regning och kall appellplan en fredagskväll men förstås även mitt i veckan, för att träna hund mitt i värsta tradskånevädret. Uppfödaren säger att hon tycker jag ska unna mig en vintervila haha! Faktum är att det så gott som aldrig är en uppoffring, jag kopplar av när jag tränar mina hundar och det är en fantastisk kontrast till mitt arbete då jag jobbar med människor och sitter inomhus hela dagarna. Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan en brukshund! Inser dock hur hög nördfaktor och hur patetiskt det låter när jag berättar att jag spenderat en del av min fredagskväll på brukshundklubben men i kväll var jag banne mig inte ensam hallelulja! Synd bara att många hundmänniskor är så tradiga och inte hälsar på en när man kommer till en ny klubb, suck suck. Ovälkommen kände jag mig men skit i det, träningen gick superduperkanonmega med en hund och grrrrrrrrfrustration med den andra. Gissa vem som är vem haha! I morgon ska vi ut i skogen och spåra med Annas grupp, härligt!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja, just nu är det inte alls så roligt att heta Rosso.. Veterinären trodde dock på magsjukevirus till sist och nu har han återhämtat sig och börjat äta. Fortfarande är han lite trött, men det får man väl lov att vara när man har varit så sjuk!

    Vad roligt att det går så bra för er (för det mesta) med träning och sånt!

    Kram

    SvaraRadera