söndag 29 januari 2012

Spår x 2!




Molly spårar på Järavallen



Så blev det vinterkallt med minusgrader till slut, skönt på ett sätt för man slipper bada hundar och sig själv efter varje promenad i lervälling. Fast nu vill jag ha vår! Denna helgen har vi hunnit med att spåra 2 gånger. I går la jag spår härhemma i vår skog och båda tjejerna skötte sig finemang och i dag åkte jag med Molly till SLO´s träningsträff på Järavallen. Det var kallt som tusan och jag vill inte att Enzo ska bli stel i sina leder lilla snuttan, det blir trots allt ganska kallt i bilen. Jätte trevlig träningsträff blev det med ett tappert litet gäng. Erik la ett finfint spår till Molly som hon klarade bra förutom att hon tydligen har bestämt sig för att det här med pinnar är ingenting för henne, så nu får vi jobba vidare på det. När vi kom hem så sken solen så då tog jag båda tjejerna på en långrunda, riktigt mycket vårkänsla var det trots kylan.

Ha en fin vecka alla!


Så här trött blir man efter spår. Inga Enzobilder id ag, det för bli extra många i nästa blogg!

















1 kommentar: