lördag 11 februari 2012

Många planer

Jaha då kom det verkligen vinter till sist ändå, minus 10 grader och isig vind. Ganska mysigt men svårt att få till både bra motion och träning, men det släpper väl snart. Jag har börjat planera inför vårsäsongen och bokat in Molly och mig på många roliga saker. Vi ska börja i en lydnadsträningsgrupp hos Lisas hundskola som jag hört mycket gott om, ska bli roligt. Sen har jag anmält oss till SLo´s bruksläger, några tävlingar och dessutom Malmö Int utställning. Tänk så roligt det hade varit om vi fick det sista certet, men det vågar jag inte ens hoppas på. Förra året fick vi det första certet just på Malmö int så man vet ju aldrig.


Det blir ju så att det är Molly som får gå på kurser och åka på läger eftersom det är henne jag tävlar med, men det betyder inte att Enzo lever ett tråkigt liv. Hon är med på det mesta här hemma, spårar några gånger i veckan och kör lydnad på sitt vis. Så jag har bestämt mig för att inte få dåligt samvete för henne, dessutom får hon vara ensam hemma med husse när Molly och jag är borta och det gillar hon. Jesper är nog Enzos favoritperson tror jag.

I morgon är det dags för årsmöte, jag hoppas att det kommer många medlemmar. Det är viktigt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar