söndag 8 januari 2012

Havet









Vilket skitväder vi har haft på sistone, man blir inte precis motiverad att gå ut och träna eller göra någonting över huvudtaget. I fredags var vi lediga och det var verkligen bra timing för vilket fantastiskt väder vi fick, vi åkte till Backåkra på Österlen och promenerade längs med stranden. Vi älskar det lika mycket alla 4 tror jag, tyvärr är det förbjudet med lösa hundar på stranden och eftersom vi inte var precis ensamma så fick vi ta till flexikoppel. Jag har verkligen en hatkärlek till flexikoppel, tycket att det är ett kasst redskap men samtidigt nödvändigt när man som vi bor på landet och går många långa promenader i mörker och inte känner att lösa hundar är så bra i mörkret pga diversa vilt. Då kan hundarna i alla fall röra sig lite och få motion. Samtidigt är det många gånger som jag förbannar mig för att jag tagit med dessa mög-koppel på promenaden. Man får liksom inte kontakt med hunden. På stranden funkade det i alla fall ok och utflykten var underbar!


1 kommentar:

  1. Vilken härlig promenad ni fick!
    Håller med dig fullt ut ang. flexikoppel... Använder det sällan, och då bara vid speciella tillfällen. I stan eller vid trafikerade vägar är dessa koppel rent sagt livsfarliga, då man inte kan stoppa och veva tillbaka hunden om den kanske redan sett en katt på andra sidan vägen och är på väg dit...

    SvaraRadera