söndag 7 augusti 2011

inte alltid som man tänkt sig

I dag har Molly och jag tävlat i lägre klass i Svalöv. En väldigt trevligt anordnad tävling men tyvärr satte fullkomligt skyfall käppar i hjulet för oss tävlande. Den ena hunden efter den andra fick bryta spåret och när det blev Mollys tur så fick hon problem redan på påsläppet, hon letade och letade men fick inget fäste. Jag kan inte komma håg att det någonsin har hänt förut, vet inte om det var regnet? Spelar ingen roll, vi får träna på och hoppas på bättre resultat nästa gång. Av de tävlande så var det en hund som kom runt, hon hade också stora problem redan på påsläppet och missat många pinnar men grattis till henne att hon tog sig runt! Jag åkte hem så jag vet inte hur lydnaden gick men jag tycker verkligen att hon förtjänade ett uppflytt så det höll vi tummarna för.

När jag kom hem så la jag spår på stubbåkern, både till Molly och Enzo, det gick dåligt. Det är svårt med stubb och dessutom så blåste det, så man kan väl säga att denna dag var rätt misslyckad haha! Men det är ju semester så jag är glad ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar