torsdag 18 augusti 2011

Boxer-Sm

Budföringen. Foto Erik Sundberg
Oj så fort tiden går, snart har 2 veckor av semestern gått. Vi har hunnit med både det ena och andra, bland annat spenderade vi förra helgen i Vårgårda på Boxer-SM. Det var som vanligt hur roligt som helst att se alla duktiga Boxerekipage och väldigt inspirerande! Molly och jag tävlade i lägre klass spår, dagen började tidigt och vi inledde med plats strax efter 7 på morgonen. Kallt som tusan var det också, bara typ 7 plusgrader. Kunde knappt tro att det var augusti, Molly var laddad till tusen, dels av spänning och dels av kylan så hon ställde sig men stod blickstilla så det blev betyg 5 på platsen. Budföringen sprang hon kanon, men vi har ju tränat mycket på att hon inte ska tjuvstarta tillbaka till mig så nu fick mottagaren istället säga marsch flera gånger, därav 8,5 på budföringen. Jösses så skönt det är med en hund som är fullständigt oberörd av skotten, underbart! Sen blev det ganska lång väntan och det blev varmt som tusan, när det blev dags för vårt spår hade jag en jätte bra känsla i magen och jag är så himla nöjd med att jag lät Molly köra sitt race i spåret. Jag trodde som vanligt att vi var vilse flera gånger men pinnarna trillade in och när resultatet blev en pinne bort så 9 på spåret. Det är jag supernöjd med! Sen var Molly trött, hon är inte van vid att tävla "borta" med övernattning och heldag, så efter spåret var hon helt slut. Värmen tog också ut sin rätt på henne. Kändes ändå fint innan vi gick in på lydnaden men tyvärr så blev jag så jäkla nervös så det blev pannkaka. Tror aldrig jag varit så missnöjd med vår linförighet som på denna tävling och sen hoppade hon inte tillbaka på hoppet. Nöjd är jag med att hon kröp, även om jag var tvungen att ge dk både på ligg och krypkommandot. Men det är först tävlingen som vi gör det momentet på så vi är nöjda med vår 7.a. Slutresultatet blev i alla fall en andra plats och godkänt resultat, störigt eftersom vi hade uppflyttningspoäng men för lite del på lydnaden. Hade skrutthunden fått 5 på hoppet hade vi kunnat säga hejdå till lägreklass. Det kommer fler tävlingar eller hur!?

2 kommentarer:

  1. Ja sådant kan man reta ihjäl sig på petitesser men som sagt jag kände samma på utställningen men då är det ju en annan människa inblandad arrogant jäkla typ dags spotta i nävarna igen duktiga tjejer!

    SvaraRadera
  2. AHHHH Den bilden!!!!!!!!!!!! När jag såg den sa jag att mer likt Alex kan det inte bli. Så ser han också ut när han kommer i full karriär. Så var det Molly!!! Kul. Hursomhelst Ni är jätteduktiga och har kul ihop.
    Kram

    SvaraRadera