fredag 31 december 2010

Nytt År Nya Mål!



Enzo och Molly säger hejdå til 2010!



Snart 2011, helt otroligt så fort 2010 gått. Vi har förstås lite mål för 2011 när det gäller hunderiet. Jag är så himla nöjd med allt vi har hunnit med under 2010, Enzo har varit mycket glad, pigg och har varit med oss på både träning och semester. Detta kändes inte som en självklarhet för ett tag sedan så det är en stor glädje i sig. Hon är så viktig för mig så jag är så himla glad att hon verkar må bra nu, under 2011 ska vi fortsätta och ha roligt tillsammans. Jag ska hitta på bra sätt att bygga upp hennes muskulatur mer och hon får förstås hänga på när vi tränar och köra på sina egna premisser.

När det gäller Molly så har 2010 varit året då vi vågade oss ut på tävlingsplanerna, första starten i appellen i våras gav oerhörd mersmak trots att vi inte blev uppflyttade. Det var en fantastisk känsla att den lille gula var med mig hela dagen och att vi verkligen var ett team, även om jag konstaterade att en hel del träning återstod. Denna tävling är en riktig höjdpunkt under året. Den andra stora händelsen under 2010 var att vi deltog i Ystadslägret, en helt fantastisk vecka, tillsammans med en fantastisk grupp och helt otrolig intruktör. Jösses så roligt vi hade det, tror aldrig jag träffat en så trevlig samling människor, det var med stor saknad vi rullade tillbaka till Malmö efter en vecka som bara susade förbi. Veckan stärkte mig jätte mycket och jag vågade lägga henne plats när vi efter sommaren startade i Appellen igen. Ingen oro alls, mycket tack vare den hjälp gruppen och Lars P gav oss i Ystad. Så tredje höjdpunkten får helt klart bli när vi blev uppflttade i Svedala i september, fanstastik glädje för vi hade super roligt tillsammans. Fjärde höjdpunkten var när vi fick möjlighet att komma och titta när duktiga Åsa&WIlma äntligen blev uppflyttade till elit, efter mycket kämpande och resultat som varit nästan retligt nära många gånger så satt den där uppflytten Jag tror nästan att jag blev lika glad som Åsa! Sen var det dags för mig och Molly att ge lägre klass ett försök, jag valde att starta trots att hon inte kryper när det är vinter och att jag inte ville lägga henne plats med skott när jag vet att hon hatar kylan mot magen. Lydnaden den dagen var rekorddålig, jag blev så ledsen och arg. Nu har jag fått distans tilld en tävlingen och är faktiskt nöjd med att vi blev godkända på första försöket. Det var en fantastisk känsla att gå(läs spring) efter M i spåret och och bara se hur alla pinnarna trillade in, hon jobbade metodiskt och fokuserat och jag kunde lita på henne till 100 procent, shit så häftigt det är. När hon kom springande med slutpinnen efter drygt 10 minuter så blev jag så förbaskat glad och jag tror verkligen att jag lyckades överföra glödjen på henne. Det är jag nöjd med och det tar vi med oss från den tävlingen. Anna och Norton blev dessutom uppflyttade och det var fantastiskt roligt!


Så målen för 2011 blir att vi ska ha roligt, att vi får vara friska och att vi får många tilflällen att träna och tävla tillsammans med våra underbara träningskompisar. Molly ska starta i lägre i vår och sen får vi se hur det går!


Gott nytt år alla!

1 kommentar:

  1. Vi önskar er ett gott nytt år också med mycket glädje både med och utan tävling Kram Ann-Britt o Hans

    SvaraRadera