torsdag 16 december 2010

Entusiasten och skeptikern

Snöstorm i Skåne, då vet man att man lever vill jag lova. Hundarna måste ju ut ändå, helst på ganska långa rundor eftersom det är så att man har köpt 2 Boxrar. Boxrar funkar så där bra när de inte får aktiveras om man säger så. Molly verkar vilja förmedla följande till mig


Matte, nu är jag trött på att vara en arbetslös ungdom, jag vill göööööööööra något. Hittar du inte på något så kan jag fixa jobb själv, mohahaha.


Jag tror henne, hon har en lång historik av att jobba fint med sin matte men även på frilansbasis om man säger så haha!


Mina hundar är i alla fall så olika varandra som de kan bli, när det är kallt, snöigt och blåsigt ute så vill Molly jätte gärna gå ut. Hon står och stampar vid dörren, när den öppnas kastar hon sig ut i snön och letar reda på sin pipkyckling som ligger nergrävd i en snöhög, springer runt som en galning med den för att sedan göra ett anfall mot mig innan vi går ut genom grinden. Väl ute på rundan skuttar hon runt och är glad, glad, glad för det är snöööööööööö!!! Underbart tycker Molly, man kan ploga, äta, rejsa wihooooo. Kom igen nu Enzo, vi busar, nähä, kom igen nu matte vi buuuuuusar!!! Nähä, ok trista nu är. Kom igen nu Molly vi busar med oss själva, själv är bäste dräng. Livet är underbart och jag vaknar med ett leende på läpparna.



Enzo när promenaden vankas


Enzo - jag vill inte följa med för det är ruggigt och mina tassar är för bra för det här vädret.


Matten - ok stanna hemma då


Enzo - nej jag vill inte stanna hemma heller, jag vill följa med och vara allmänt dryg, gå flera meter bakom dig och dra benen efter mig. Äta hästskit om jag hittar det, sura och knipa med ögonen, lägga öronen bakåt och se allmänt ursinnig ut. Livet suger stora delar av året, vad skall denna vita skit vara bra för? Kan man få en kattlåda att kissa i inomhus och när jag ändå önskar så hade det inte gjort något om du slutade snåla så förbannat med maten. Hallå, denna kropp behöver mer fett det syns ju lång väg.

Matten- ok då får du ha täcke för det är kallt.

Enzo - nej jag tycker inte om täcke, jag skäms.

Matten - ok då går vi ut utan täcke.

Enzo - nej jag vill inte gå ut utan täcke heller, jag vill både sura för att jag måste ha täcke och sura för att jag inte får något täcke. Kapisch?


Olika var det rätta ordet, stora personligheter minsann. Enzo kan förstå vad vi säger det är jag övertygad om, när hon tittar på mig med sina stora pepperkornsögon så finns det en kontakt, jag har aldrig varit med om något liknande det är himla häftigt. Det gör att man står ut med alla hennes små egenheter, hon liksom som en jäkligt dryg men underbar bästis haha!


Bäst att klä sig ordentligt i snålblåsten tycker Enzo hehe











2 kommentarer:

  1. Helt underbart skrivet, här hemma finns det också en entusiast. Fullt ös! Skeptikern är matten...
    Ha det bra!
    Jessica & Malte

    SvaraRadera
  2. *gapskratt* Tack før det skrattet i tidig morgon stund. Kænner så igen allt du skriver om molly, precis så ær isa också.
    Och du...jag ær helt sækert på att de førstår vad man sæger, tycker mig mærka det på isa mer æn ofta.
    Hælsningar carin

    SvaraRadera