onsdag 14 oktober 2009

halva veckan!


Snart är det helg! Jag tycker att dagarna springer förbi och helt plötsligt är det ny vecka

I måndags kom min underbara syster på middag och vi satt i soffan och snackade hela kvällen. Hur mysigt som helst. Innan dess hann jag med att köra uppletande med Molly, jag har gjort det en hel del på sistone och det känns verkligen som att hon har landat. Inga rusningar med föremålen utan fina avlämnanden. Hon fick 4 föremål i måndags varav ett var av metall men det gick kanon. Duktig kicka. Enzo vilade sig i form, hon hade lite ont i benet.

I går kändes det som att jag jäktade hela dagen så när jag hämtat hundarna så gick vi en mysig runda, hur skönt som helst. Sen tog jag med mig Molly och körde till Oxie Bk. Enzo vilar sig fortfarande. Med Molly körde jag hopp-sitt-hopp, läggande och linförighet. Hon var på sitt allra bästa träningshumör i går och när det känns så , precis som att hon agerar på minsta vink så är träningen magisk. Ett stort leende på läpparna efter det passet. Sen körde vi till djursjukhuset och köpte Aktiv Hund till Enzo. Kan verkligen rekommenderas till hundar med stela leder. Skit dyrt men riktigt bra!

I dag har vi haft underbart väder, jag älskar hösten när det är kallt, friskt men soligt. Så jag la spår till båda damerna efter jobbet. I dag blev det för första gången ett riktigt långt spår till Molly och hon jobbade så bra. Det går ju undan men hon var mycket mer noggrann än vad hon varit tidigare. Har ju fått rådet att hon bör gå 2 spår i veckan och banne mig sedan jag börjat med det så har det liksom läst sig. Tänk att goda råd kan vara så dyra haha! Enzo briljerade i sitt spår, lilla grisen. Hon är så noga, hon missar banne mig inte någonting. Man vet ju aldrig, det kan finnas ätbara saker i spåret haha!

Så man kan säga att hittills har min hundnörderivecka varit kanon och jag har helt klart fått tillbaka min motivation.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att det har gått så bra med hundträningen! Man blir så lycklig och laddad!
    Ska ni ut och tävla något?

    SvaraRadera
  2. Nu är vi tillbaka i cybervärlden:-) Tack för en rolig helg i hundnörderiets tecken!

    Kram från oss!

    SvaraRadera