torsdag 3 november 2011

Bilfrågan

Oj så fort tiden går, redan fredag och om bara några dagar åker Miso och jag till Stockholm för att gå sista kursen hos Axelssons och förhoppningsvis bli klara och diplomerade Hundmassörer, vi har ju redna gjort vårt teoretiska prov vilket gick bra men nu är det dags för det praktiska. Jag är faktiskt lite nervös men det ska bli roligt. Hösten har liksom slagit till med en jäkla kraft här i Skabersjö, vi bor ju på landet och jäklar i min lilla låda så mörkt det blir. Nu är det pannlampa som gäller på promenaderna och det är hopplöst att få till någon träning alls, suck. Jag känner så här varje vinter, blir väldigt deppig av mörkret men om 2 månader vänder det ju och blir ljusare haha!

Jesper är på g och ska byta bil, han funderar och funderar. Vi kan egentligen VERKLIGEN se ett behov av en fyrhjulsdriven med tanke på vilka vägar vi har här på landet och med tanke på de vintrar vi haft de senaste åren. Men å andra sidan så drar ju en fyrhjulsdriven bil oftast mycket med bensin och det kanske bara är en väldigt liten del av tiden som man har nytta av den, å andra sidan igen så är den ovärderlig de gånger den behövs. Svårt val kan man väl säga. Jag hittade denna tävling http://smartsontestpilot.se/dacia-duster/bli-testpilot/ som Dacia har där man kan få provköra deras nya Dacia Duster, det är en fyrhjulsdriven bil och det hade ju varit perfekt för oss så jag har anmält mig. Nu håller vi tummarna för att vi ska få bli testpiloter!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar