söndag 21 mars 2010

vilken helg!

Äntlign har vintern släppt greppet om Skåne och det går hur bra osm helst att promenera i skogen och framförallt SPÅRA! I fredags hade jag tagit semester och spenderade hela dagen med syster och mamma i Köpenhamn, hur trevligt som helst! Jag skulle kunna shoppa hur mycket som helst men var duktig och höll i pengarna eftersom jag och systern åker till Florens i vår på riktig shopingsemester mmm underbart! I lördags gick vi först en jättelångrunda, åkte till Helsingborg och träffade några vänner och då var Miso snäll och tog ut tjejerna på en långis, när vi kom hem blev det en långis till så sen sussade dogsen gott hela kvällen. I går åkte vi till träningsträffen som Ann ordnat i Yngsjö, många boxerekipage kom och vi delade in oss i 2 grupper. Min grupp fick superbra hjälp av Lars och Daisy Persson, det var super inspirerande att gå med och se och lyssna när de andra ekipagen spårade. Jag fick många funderingar och idéer på hur jag ska jobba vidare. Jag ska prova lite nya saker när det gäller apporterna, ska bli spännande. Enzo hann inte spåra så vi gick en mysig promenad nere på stranden istället och det var hon nöjd med tror jag. Vilket bra initiativ av Ann att ordna dessa träffar, mycket uppskattat!

1 kommentar:

  1. Så roligt för er att helgen blev bra och även träffen med Ann ja hon har ju bra spårmarker där omkring och kanske egentiden också här får man vara glad om man kan gå ut med hundarna lösa igår invaderades hela åkern med fågelhundar som tränade inte kul precis för oss som också vill kunna ha våra hundar lösa men dom har tydligen hyrt marken av bonden så det blev att rasta hundarna i koppel TYVÄRR!!! Kul med Florensresan där blir nog massor att shoppa . Fick råd av Maritha attt ta stora börsen med till AUStr. o NZ ( Om man har någon ) väskan 'är full så det får nog inte plats så mycket heller GLÖM INTE HÄSSLEHOLM Ska bli kul träffa er Boston inte samma dag så då blir det mer tid Kram Ann-Britt

    SvaraRadera