lördag 23 januari 2010

Trötta hundar



Nu har jag två trötta hundar här hemma. I dag hade vår spårgrupp mark i Vomb och det visade sig att det bara var Anna&Norton och jag som som skulle spåra så vi hade hur mycket plats att bre ut oss på som helst. Vi hade fatiskt en fantastisk dag i skogen, solen sken och snön låg mjuk och fin och inte det minsta skare. Hundarna njöt verkligen av att få komma ut. Det blev spår till alla tre som de klarade galant, jag hade bestämt mig för att fokusera på markeringarna med Molly så hon fick många pinnar hon mohahaha! Sen körde vi uppletande och även det gick bra, när jag skull skicka ut Molly på andra föremålet så kom en lös hund på stigen och ni som träffat henne vet ju att hon är självutnämnd konstapel, så honom skulle hon ju morra bort först innan hon kunde forstätta. Jag tar med mig lite funderingar från hennes upplet i dag, har kämpat som f-n rent ut sagt med hennes avlämningar och att hon inte ska dra rundor med grejerna men nu tyckte jag mig känna lite osäkerhet i att springa ut på djupet mer än en gång. Verkade som att hon ville ha lite stöd från matten att hon var på rätt väg och det jag funderar över är om mitt sätt att träna har gjort henne lite för kopplad till mig eller om det helt enkelt var mina känslor från incidenten med den lösa hunden som gjorde henne lite osäker. Hon är så himla känslig för min sinnesstämning så det kan ju ha varit det. Får klura vidare på det helt enkelt. I morgon blir det lydnad med Miso och hennes hundar, nu börjar vi komma i gång igen gött!

4 kommentarer:

  1. Ja, vilken härligt vinterväder vi haft idag! Vi var på Oxie bk och tränade, sen blev det lite miljöträning med promenad i Malmö. Nyblivna lanthundarna behöver ju lite omväxling. Mollan är en stjärna i spår och uppletande. Visst är hon fäst vid dig, och i och med det är hon känslig för din sinnestämning. Tror det har varit det som påverkat henne. Ser fram emot vårt träningspass i morgon!!

    SvaraRadera
  2. Som du vet upp o ner men det är ju en riktig mattegris som lyssnar på dig och passar dig för inkräktare på hennes område tro du bara ska släppa det göra som du gjort tidigare Kram Ann-Britt ps dom ser verkligen trötta ut DS

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att det gick bra med träningen i lördags! Det var skoj att få hälsa lite på dina vovvar - otroligt söta! Hoppas vi syns något mer i skogen!
    /Jenny & Yatzy

    SvaraRadera
  4. Självklart kommer vi på träningsträffen till helgen om den blir av! Hoppas vi ses! =)

    SvaraRadera