lördag 9 januari 2010

krypträning

Fortfarande skitkallt, ja för att vara skåne alltså... Så det blir ingen lydnadsträning utomhus för vår del. Vi har gått i ide haha! Det som är positivt med alla timmar som vi spenderar inomhus är att jag äntligen tagit tag i Mollans krypträning på allvar och det går bra, har tidigare lagt myket tid på hennes "krypstil" men nu även kopplat samman krypkommandot med stanna så att jag kan få stopp på henne i momentet, annars finns det en överhängande risk att hon kryper alldeles för fort och passera framför mig. Det misstaget gjorde jag med Enzo, så lite har man i alla fall lärt sig av sina misstag. I övrigt rullar det på, Enzopenzo är piggare än hon har varit på år och dagar. Jag vet inte vad som har flugit i henne men hon är verkligen helt galen, helt plötsligt attackerar hon oss här hemma och vill busa eller fäller en med sin tass när man går förbi henne. Störigt men ändå helt fantastiskt underbart för oss att se med tanke på att vi var ganska oroliga för att vi skulle mista henne för ett tag sedan. Molly håller på att komma in i skendräktighet, hon löpte ju innan jul (duktig kicka som tajmade sitt löp under vintervilan!!) så hon ser mest ut som att hon har lust att stoppa sitt tryne i närmsta vägguttag. Fast så fort vi går ut eller när vi kör lite träning inomhus så är hon som vanligt igen. Antar att hon bara kan tänka på en sak i taget och så länge hon inte har något annat att göra så är det "valparna" som gäller. Man kan verkligen bli deprimerad av att titta på henne men det släpper nog snart.

2 kommentarer:

  1. Här sitter jag och googlar en dag och så hittar jag er! Vilken grej! Hoppas att allt är bra med er. Kommer vi att ses på klubben i vår?

    Ha det bra!

    /Emelie o Sally

    SvaraRadera
  2. Ja ni är så flitiga och icke frusna sköntatt ni lägger så mycket tid på era hundar
    och alltid lika kul läsa din blogg HA det bra vi hörs Kram Ann-Britt med rest!

    SvaraRadera