söndag 25 mars 2012

Jippie!

Jösses vilken glädje, egentligen är det löjligt hur glad jag blir men så är det. Jag är verkligen överlycklig, i går var jag och tävlade med Molly och vi blev uppflyttade och vann dessutom klassen!! Jag har verkligen haft detta som ett mål och det är nog därför jag blir så glad. Underbara lilla hund, hon kan verkligen leverera när det gäller trots att hon har mig att släpa runt på haha!

Samling 7.30 i Landskrona och tävlingsledaren började med att berätta att spårmarken var jättesvår och att deras tävlingar var ökända, kul alltså. Jag blev mest glad för att det var fältspår och inte i skog eftersom jag är så himla rädd för att gå vilse knäppt va?

Det var riktigt dimmigt och trist väder men Molly jobbade på kanonfint i spåret och det var verkligen en fröjd att bara hänga på. Pinne efter pinne trillade och helts plötsligt eller rättare sagt 17 minuter senare stod vi där med slutpinnen och jag var säker på att hon missat en pinne men när jag räknade ihop dem var alla 7 + slut med jippie!! En bra start!

Tillbaka på klubben blev det budföring och det gick fint, hon hade lite svårt för att se mottagaren tror jag pga dimman bara.

Platsen, jag var så jäkla nervös men hon låg fint trots att flera hundar gick upp. På lydnaden hade jag en kanonkänsla och hon var fint med mig hela tiden. givetvis många små missar men överlag var det bra och vi hade så jäkla kul. Jag hade ett leende på läpparna hela tiden, shit så skoj det är att tävla. Tyvärr gick hon upp på krypet så det blev en nolla men det skiter jag i nu när det ändå blev uppflytt.

Våra poäng

Påsläpp 10-10
Spår 10-10

Budföring 9-9,5
Plats 10-10

Linförighet 8-7
Framförgående 8-6
Läggande 7-6,5
Inkallning 10-10
Kryp 0-0
Appoertering 7-8
Hopp 9,5-8,5

totalt 504

7 kommentarer:

  1. Återigen grattis till ert fina resultat, ni är så duktiga!

    SvaraRadera
  2. Än en gång till, jättegrattis!!! Ni fick också bra poäng, och dessutom klassvinst! Verkligen inte illa - och det var också bra att ni inte blev skrämda av tävlingsledaren som "hotade" med att deras tävling brukar vara ökänd och svår. Hkl och lkl2 nästa!

    SvaraRadera
  3. JA det var kul läsa poängen och blir så glad när du ringer om sådana resultat och klart du ska vara lycklig själv lever jag länge på fina resultat även era ha ha så lycka till i fortsättningen mot de högre höjderna och kram på er alla i hela familjen Ann-Britt

    SvaraRadera
  4. STORT Grattis till både uppflytt & Champion Titeln!!!!!

    SvaraRadera
  5. Passa på och njuuut nu! Er tävlinssäsong kunde inte ha börjat bättre än så här!
    Inte säkert på om vi kommer till lägret, men kanske... Annars blir det utan tvekan till SM:et.

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!!! Så fina poäng, synd på krypet men vad sjutton, skit i det! När blir nästa tävling då? =)

    SvaraRadera
  7. Halloj! Kom in här av en slump o kände igen dina boxrar!Grattis än en gång! Ingrid med Collisarna i Svedala!!!http//clematis.bloggo.nu

    SvaraRadera