torsdag 6 oktober 2011

Hösten

Hej höst, helt plötsligt så slog den liksom bara till. Blåser, regnar och är allmänt höstigt. Jag tycker i och för sig att det är ganska mysigt. Vi tränar på, Enzo är så jäkla pigg och glad vilket är superroligt. Har börjat träna in lite nya saker med henne, tex backa. Jösses alltså, den hunden har verkligen bråttom och tycker att hon vet precis vad hon ska göra innan jag ens hinner säga något haha! Resultatet blir liksom att hon skuttar bakåt i krumelurer.

Molly och jag har kommit in i en jätte bra träningsperiod, jag har fått massor med inspiration av våra nya intruktörer och börjat prova lite nya saker vilket hon verkar tycka är kul. I måndags var det dags för kurs igen och vi började med plats med dold förare vilket gick bra och sittande i grupp, det går också bra men jag tror egentligen inte att hon fattar att hon är under lydnad. Sen blev det fritt följ och Molly var med super och har jätte trevlig attityd just nu, men vi har ju problem med positionerna så vi kämpar vidare med dem. Sen blev det hopp med apportering vilket visade sig vara ett moment som Molly redan kunde så det behöver vi inte träna på, hon kan ju hoppa och hon kan ju apportera men framför allt så är hon inte alls benägen att släppa apporten vilket ju kan vara ett problem i detta moment.

På söndag är det dags för lydnadsträning i SLO´s regi, ska bli jätte rolgit att träffa en massa andra Boxerekipage!

1 kommentar:

  1. Oj då hade jag glömt ska du tävla med båda håller tummarna för er Kram

    SvaraRadera