söndag 13 mars 2011

Årets första tävling

I dag har jag varit och tävlat i lydnadsklass 1 med Molly på Söderåsens bk, i ridhus. Jag är jätte nöjd med många saker och förstås mindre nöjd med andra. Framför allt känns det motiverande och jag hade en bra känsla genom hela tävlingen. Hon låg på platsen och det är ju skönt! En förarglig nolla gjorde att det inte blev något första pris men skit i det!


Här kommer poängen
Plats 8 nosar
Tandvisning 10
Linförighet 5 Molly gick i gång fullkomligt på en svart sopsäck som hängde på väggen, skällde och hade sig genom linförgiheten. Katastrof och jag fick ha många dk. Det värsta med denna dag.
Läggande 0 hon la sig snabbt och fint men reste sig igen för att hålla koll på plastpåsen suck.
Inkallning 9,5 slog i mitt ben något
Ställande 7 stannade fint men satte sig innan jag kommenderat fot när jag kom tillbaka
Apport 10
Hopp 10
Helhet 9,5

Som sagt, det är klart att det inte känns bra att hon inte redde ut linförigheten men jag är så nöjd med min egen prestation haha! Jag blev inte alls nervös utan var för en gångs skull en tillgång och inte en börda för min lilla hund. Jag ger mig själv en klapp på axeln för det var banne mig på tiden.

3 kommentarer:

  1. Tyckte det var fina poäng ni fick! Synd att det föll på en jädrans plastpåse (jag hade nog kinkat till och klagat hahahaha). Hade varit kul att se er tävla, anmälda till Svedala?

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni redan är ute och tävlar! Fina poäng, synd att plastpåsen var "i vägen"... Vi ska även börja tävlingsåret snart, spännande... :)

    SvaraRadera
  3. Ja synd på en påse men du vet ju vad ni kan ses på söndag kram Ann-Britt

    SvaraRadera